Περιβαλλοντική ημερίδα 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας και σχολείου της Κύπρου
04-01-2019, 11:44
Η περιβαλλοντική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας φιλοξένησε 15 μαθητές και δύο εκπαιδευτικούς από το Γυμνάσιο Λακατάμειας Λευκωσίας στο πλαίσιο του διακρατικού περιβαλλοντικού προγράμματος «Χρυσοπράσινο φύλλο».
Την κυπριακή ομάδα υποδέχθηκαν στο αεροδρόμιο οι καθηγήτριες του προγράμματος Αικατερίνη Δοκοπούλου και Γεωργία Δεκαρίστου. Ακολούθησε ξενάγηση στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και το μεσημέρι συναντήθηκαν με τους μαθητές που θα τους φιλοξενούσαν στο σπίτι τους για τέσσερις ημέρες. Το απόγευμα έγινε περιήγηση στο παραλιακό τμήμα της Γλυφάδας.
Τη δεύτερη ημέρα οι φιλοξενούμενοι παρακολούθησαν τρεις ώρες μάθημα στην τάξη που είχε μάθημα ο μαθητής που τους φιλοξενούσε. Στην συνέχεια οι δύο ομάδες παρουσίασαν το πρόγραμμα που υλοποιούσαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
Την χρήση της ηλιακής ενέργειας για την ανάπτυξη φυτών σε ένα θερμοκήπιο ήταν το πρόγραμμα του Γυμνασίου Αρχαγγέλου. Στο πλαίσιο του οποίου κατασκεύασαν θερμοκήπιο στο οποίο τοποθετήθηκαν στην οροφή ηλιακά πλαίσια με τα οποία θερμαινόταν το δάπεδό του, όταν η θερμοκρασία ήταν χαμηλή. Οι μαθητές κατέγραφαν την θερμοκρασία δύο φορές την ημέρα, πρωί και μεσημέρι. Παράλληλα διεξήγαγαν πειράματα που αφορούσαν το χρώμα και το υλικό των πλαισίων και των σωληνώσεων καθώς και την γωνία των πλαισίων για την πιο αποδοτική εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας. Ακολούθησε η καλλιέργεια φράουλας εντός θερμοκηπίου και στο ύπαιθρο. Διαπίστωσαν ότι τα φυτά του θερμοκηπίου είχαν γρηγορότερη ανάπτυξη και καρποφορία. Η δε υπαίθρια καλλιέργεια υπερτερούσε στη νοστιμιά των καρπών.
Η περιβαλλοντική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας παρουσίασε προτάσεις αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου. Πρότειναν: Την Τεχνόπολη στο Γκάζι όπου συνδυάζεται η μάθηση με την διασκέδαση. Περίπατο στην σκιά της Ακρόπολης απολαμβάνοντας το διαχρονικό αρμονικό σύνολο της ελληνικής δημιουργίας. Βόλτες στον Εθνικό κήπο με την μεγάλη ποικιλία φυτών και την άριστη αισθητική φύτευση. Επίσκεψη στο πάρκο «Σταύρος Νιάρχος» για μουσική και αθλητισμό. Ειδική αναφορά έγινε για την πόλη της Γλυφάδας. Προτάθηκαν οι περιοχές του Γκολφ και της Παραλίας για ποδηλατάδα και χαλάρωση. Η πλατεία Καραϊσκάκη υποδεικνύεται για παιχνίδι και ως σημείο συνάντησης. Ως χώρους άθλησης πρότειναν την Παραλία, το κλειστό του Αγίου Τρύφωνα, το Διασχολικό Συγκρότημα και τα υπαίθρια γυμναστήρια. Παράλληλα αναφέρθηκαν στα φυτά που φύτευσαν στον σχολικό κήπο και το ποτό που παρασκεύασαν το οποίο έχει ως πρώτη ύλη το κρασί, την ζάχαρη και το φυτό αρμπαρόριζα.
Τα παιδιά της Κύπρου, στην συνέχεια, χόρεψαν και τραγούδησαν με την συνοδεία οργάνων παραδοσιακούς κυπραίικους σκοπούς ενώ τα παιδιά του σχολείου χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς (μπάλο, καλαματιανό και τσάμικο) και παρουσίασαν μέσα από ομιλίες το σχολείο τους, τη καθημερινή τους ζωή και την πόλη τους.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο δήμαρχος Γιώργος Παπανικολάου, ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου Δρ. Ανδρέας Χατζηχαμπής, ο αντιδήμαρχος Παιδείας Ορέστης Τσάγκλας, ο πρόεδρος και ο γραμματέας της Σχολικής Επιτροπής Νικόλαος Παπάζογλου και Νίκος Βουγιουκλής αντίστοιχα καθώς και μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.
Επισκέψεις περιείχε το πρωινό πρόγραμμα της τρίτης ημέρας. Στο μουσείο της Ακρόπολης ξεναγός τους γνώρισε τα εκθέματα του μουσείου. Περιηγήθηκαν στον τεράστιο πολυχώρο της Αθήνας, το πάρκο «Σταύρος Νιάρχος» όπου τους ξενάγησαν οι μαθητές του ελλαδικού σχολείου. Το απόγευμα καθώς και η τέταρτη ημέρα το πρωί ήταν ελεύθερα, ώστε τα παιδιά να κάνουν από κοινού δραστηριότητες με το ζευγάρι τους και να γνωριστούν καλύτερα.
Όσο πλησίαζε η ώρα του αποχωρισμού, αφού το πρόγραμμα σιγά-σιγά έφτανε στο τέλος του όλα τα παιδιά ήταν πάρα πολύ στενοχωρημένα και δεν ήθελαν να αποχωριστούν τόσο γρήγορα τους καινούριους τους φίλους. Η συνεργασία των παιδιών ήταν εξαιρετική και κανένας δεν ήθελε να φύγει. Αυτό αποδεικνύει ότι οι καθηγητές μαζί με τα παιδιά και τους γονείς είχαν καταφέρει να επιτύχουν την αρμονική κατάληξη αυτού του γεγονότος.