Προς νέα αναβολή ο διαγωνισμός για το καζίνο στο Ελληνικό
20-06-2019, 14:14
Σε νέα αναβολή οδηγείται ο δεύτερος διαγωνισμός για το καζίνο του Ελληνικού, ο οποίος, να σημειωθεί, είχε προσδιορισθεί για την Παρασκευή, 28 Ιουνίου, από την Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων( ΕΕΕΠ), που έχει αναλάβει να κάνει το διαγωνισμό για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου.
Η αναβολή της διαδικασίας θεωρείται δεδομένη λόγω και του γεγονότος ότι η χώρα βρίσκεται σε προεκλογική περίοδος και παρούσα κυβέρνηση θα αφήσει το θέμα για την επόμενη η οποία θα έχει λάβει νωπή εντολή από τον ελληνικό λαό.
Έγκυρες πηγές λένε ότι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού είχε ως προϋπόθεση την έκδοση υπουργικής απόφασης που θα προσδιόριζε με ακρίβεια που θα γίνει το Καζίνο στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του ελληνικού όπως και ο προσδιορισμός του συντελεστή δόμησης.
Η παραπάνω εκκρεμότητα είναι ο βασικός λόγος αναβολής του διαγωνισμού του Καζίνου του Ιουνίου.
Ο επόμενος διαγωνισμός θα γίνει από την επόμενη κυβέρνηση ενώ στην παρούσα φάση δεν μπορεί να προσδιοριστεί ο ακριβής χρόνος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε πρόσφατες δηλώσεις του ανέφερε ότι σε μία εβδομάδα θα αντιμετωπίσει όλες τις εκκρεμότητες για να ξεκινήσει το έργο του Ελληνικού.
Ανώτερο στέλεχος της LAMDA Development δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσει πότε θα γίνει ο διαγωνισμός του καζίνο, όπως και αν είναι εφικτό να ξεκινήσουν οι εργασίες μέσα στο 2019.
Ωστόσο διευκρίνισε ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για την άδεια Καζίνο έχουν ήδη λάβει την πρόταση της Lamda Development που ορίζει τις προϋποθέσεις συνεργασίας με τον επενδυτή που θα πάρει την άδεια του Καζίνο.
Το ίδιο στέλεχος τόνισε ότι η παραχώρηση εκμετάλλευσης θα είναι για 30 χρόνια και το τίμημα θα έχει άμεση σχέση με το τζίρο που θα κάνει το καζίνο.
Με το κλείσιμο των εκκρεμοτήτων η ανάδοχος εταιρεία που έχει αναλάβει το Ελληνικό θα μπορεί άμεσα να επιλέξει ον κατασκευαστικό κλάδο για να ξεκινήσει το πολυπόθητό έργο.
Η σύσταση ειδικού φορέα για τη διαχείριση και λειτουργία όλων των κοινόχρηστων χώρων. Με την αίρεση αυτή επιτυγχάνεται και η διοικητική ωρίμανση του Ακινήτου, το οποίο σήμερα «μοιράζεται» ανισομερώς σε τρεις διαφορετικούς Δήμους (Αλίμου, Γλυφάδας και Ελληνικού – Αργυρούπολης).
Για την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του Ακινήτου δεν είναι μόνο η ορθή, ταχεία και συνετή διαχείριση και συντήρηση όλων των κοινόχρηστων χώρων και υποδομών, που είναι το αυτονόητο ζητούμενο, αλλά και το ενιαίο αυτής, ώστε να μην υπάρχουν επιμέρους ή κατά τόπους διαφοροποιήσεις, διακρίσεις ή αβελτηρίες.
Μέρος του Σχεδίου των Επενδυτών αποτελεί και η δημιουργία του πρώτου στην Ελλάδα Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος/Καζίνο, το οποίο προβλέπεται να αποτελείται από ξενοδοχείο 5 αστέρων και να διαθέτει υποδομές για την υποδοχή επαγγελματικού τουρισμού υψηλών απαιτήσεων (εκθέσεις, συνέδρια, επαγγελματικές συναντήσεις και τουρισμός κινήτρων εν γένει, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το καζίνο) με στόχο την προσέλκυση νέων επισκεπτών στην Αθήνα.
Ουσιαστικά πρόκειται για την ωρίμανση της πραγματικής κατάστασης του Ακινήτου.
Κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού στο Ακίνητο στεγάζονταν, εξήντα εννέα (69) διαφορετικοί φορείς, από τους οποίους σαράντα τέσσερις (44) ήταν του δημοσίου τομέα και είκοσι πέντε (25) του ιδιωτικού. Μάλιστα κάποιοι απ’ αυτούς είχαν καταλάβει τους χώρους, στους οποίους βρίσκονταν, αυθαίρετα.
Είναι προφανές ότι ανυπαρξία ρύθμισης της συγκεκριμένης κατάστασης θα οδηγούσε σε ουσιαστική αδυναμία υλοποίησης της ανάπτυξης.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που εμφανίζονται σε όλα τα μεγάλα έργα είναι οι δικαστικές εκκρεμότητες που τα ακολουθούν πολλές φορές για χρόνια.
Οι εκκρεμότητες αυτές είτε καθυστερούν σημαντικά την ολοκλήρωση των έργων είτε εμποδίζουν την προσέλκυση αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος λόγω του κινδύνου που συνεπάγονται.
Για το λόγο αυτό, ήδη από το Διαγωνισμό είχε προβλεφθεί ότι πριν την έναρξη του Έργου θα πρέπει:
Να έχουν εκδοθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας απορριπτικές αποφάσεις επί συγκεκριμένων αιτήσεων ακύρωσης, που εκκρεμούσαν κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού και στρέφονταν κατά των αποφάσεων της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων που οδήγησαν στην διενέργεια του Διαγωνισμού και να μην υπάρχουν εκκρεμείς αιτήσεις ακύρωσης οποιασδήποτε διοικητικής πράξης που σχετίζεται με τις προϋποθέσεις των παρ. 3-5 πιο πάνω.
Πηγή: bankingnews.gr.